Ik stel mijn vriendin en haar Virago voor

Stel U en uw Bike voor.
Pr?sentez vous et votre moto.
Virago-schatje

Ik stel mijn vriendin en haar Virago voor

Berichtdoor Virago-schatje » za apr 14, 2018 9:56 am

Goedemorgen forum gebruikers

Eigenlijk speel ik (Hans) een beetje vals. Ik ben/wordt actief op dit forum maar Virago-schatje is mijn vriendin. De Virago op de foto is dan ook van haar.
Wij? Begin vijftigers en al 30 jaar fervent motorrijder, als het mooi weer is hahaha. Zelf rijdt ik ook maar dat is een Yank dus (sorry) geen Yamaha. Wij zijn woonachtig in het oosten des lands, tussen Deventer en Zutphen vinden wij de rust, natuur en vooral hele mooie streken voor fijne ritten. Met ons enthousiasme hebben wij ongeveer de hele familie aangestoken, broer rijdt, zus rijdt, 2 nichtjes rijden, zoon 1 bezig met rijbewijs en zoon 2 zal niet lang wachten vermoed ik. De jongste spruit, dochter van 10, zit heel graag bij paps achterop en is ook helemaal fan. Die wil het liefst morgen haar rijbewijs halen.

Enniwee, Plien is niet zo van het kletsen over motoren en zoekenn in fora dus ben ik het die hier vooral te vinden is. Met name omdat ik al het sleutelwerk altijd zelf doe. Eens kijken wat ik allemaal tegen kom of kan vinden hier in het forum.
Hele verhalen publiceren zit er niet in, is niet mijn intentie en het ontbreekt mij ook meestal aan tijd. Dit stukje is dus al heel wat hahaha.

De Virago hebben we bij toeval gevonden deze winter. Ze reed al een Shadow maar deze Virago was té mooi om te laten staan. Inmiddels al het nodige gesleuteld en vooral gepoetst. Noodzakelijk ingreep momenteel is het lekker laten lopen van het blok. De motor heeft een jaar stil gestaan dus een hoop gepruttel in de lage toeren, zonder choke eigenlijk geen leven maar gelukkig hoger in de toeren plotseling het hele circus aanwezig. Er valt op te rijden maar ik wil het ding fijn voor elkaar maken voor mijn meisje. Nieuwe vonkers zitten er al in en die geven entousiast mooie blauwe vonken. Nieuwe benzine in de tanks, luchtfilter is brandschoon. Dus toch maar de carbs er onder vandaan schroeven en die eens goed vertroetelen. Andere zaken waar ik aan moet denken? Tips en trucs zijn dus welkom!

Een fijn weekend, hopelijk kunnen we allemaal nog wat droge zonnige kilometers maken deze dagen.
Groeten, mede namens Plien
Hans

pro-biker
FULL MEMBER
FULL MEMBER
Contacteer:

Re: Ik stel mijn vriendin en haar Virago voor

Berichtdoor pro-biker » ma apr 16, 2018 2:05 pm

Welkom op ons Forum,

Veel plezier en veilige km,s met je "Virago en schatje" :clap:

Terug naar “NIEUWE gebruikers // NOUVEAUX utilisateurs”